Peacetekens met een dubbele betekenis

Op kleren, sieraden, muren, overal zijn peacetekens te vinden. Het is alleen jammer dat, wanneer ik een stap binnen een reformatorische school zet, ik me gelijk moet omdraaien en naar huis moet gaan. Ik moest me omkleden. Een duivelsteken om mijn T-shirt werd niet gewaardeerd. Wat ik hier van vond? Ik vond het nergens op slaan. Hippietekens waren in de mode en je zag ze overal. Wanneer ik om uitleg vroeg, kreeg ik deze niet dus ik ben zelf maar gaan googlen.  Peacetekens werden als vredestekens gebruikt door de hippies. Toch had dit teken vroeger een hele andere betekenis. In de tijd van Nero stond het als teken voor de christenvervolging. Niet veel mensen weten dit, maar geldt dit nog wel omdat het zo lang geleden is? En is het voor mij dan nog verantwoord om met een peaceteken om m’n nek te lopen?

Bron: Peacetekens met een andere betekenis

(had hem wel optijd ingeleverd maar in de verkeerde map)

One thought on “Peacetekens met een dubbele betekenis

Leave a Reply

